En aquesta quarta activitat treballarem les matemàtiques. Recordarem que en el capítol del llibre que anteriorment haurem treballat, els alumnes de l’escola estaven fent aquesta assignatura quan la Pippi ha aparegut per la finestra.
Per treballar-ho, retrocedirem en el temps per recordar l’activitat en la que vam fer un berenar a l’aula. Recuperarem les receptes que tenim penjades a l’aula i ens convertirem en comptadors. Analitzarem els ingredients, les quantitats que haurem utilitzat en la recepta, les unitats de mesura i els instruments.
Farem preguntes als infants i realitzarem un llistat a la pissarra de les unitats de mesura i dels instruments:
Quins ingredients hem utilitzat en les diverses receptes?
- Farina
- Llet
- Ous
- Xocolata
- Sucre
- Mantega
- Canyella
- Iogurt
- Formatge
- Ametlla
- Llevat
- Oli
- Sal
- Vainilla
- Fruita
Quants ingredients hem utilitzat?
15 ingredients
Quines unitats podem utilitzar per mesurar quantitats?
- Cullerada
- Got
- Polsim
- Cullereta
- Grapat
- Bol
Quantes unitats de mesura hem utilitzat?
6 unitats
Quins instruments podem utilitzar per mesurar-les?
- Cullera
- Cullereta
- Bol
- Got
- Mà
- Dits
Quants instruments de mesura hem utilitzat?
6 instruments
Què podem comptar al nostre dia a dia?
- Pigues
- Arbres
- Finestres
- Taules
- Ventiladors
- Radiadors
- Alumnes
- Mestres
- Penjadors
- Portes
- Germans que tenim
Molt bé, però què fem amb el que contem? Potser podríem tenir uns nombres de fusta o de "foam" dins alguna capsa i anar a buscar el nombre per anotar-lo a la pissarra (de forma alternada)
ResponderEliminar