En aquesta activitat, els infants es situaran en semicercle i la
mestra es col·locarà davant d’aquests. Portarà el llibret del
capítol que haurem creat i el llegirà a l’aula.
Quan acabi d’explicar el conte, s’aixecaran d’un en un a la
pissarra a escriure una paraula que recordin del conte.
D’aquesta manera, crearem una llista de paraules
importants que després podrem utilitzar per altres activitats.
mestra es col·locarà davant d’aquests. Portarà el llibret del
capítol que haurem creat i el llegirà a l’aula.
Quan acabi d’explicar el conte, s’aixecaran d’un en un a la
pissarra a escriure una paraula que recordin del conte.
D’aquesta manera, crearem una llista de paraules
importants que després podrem utilitzar per altres activitats.
Les paraules seleccionades són:
- Carta
- Sobre
- Berenar
- Austràlia
- Annika
- Tommy
- Pippi
- Amics
- Escola
- Bosc
- Disfresses
- Senyor Nelson
- Sucre
- Dolços
- Matemàtiques
- Carta
- Sobre
- Berenar
- Austràlia
- Annika
- Tommy
- Pippi
- Amics
- Escola
- Bosc
- Disfresses
- Senyor Nelson
- Sucre
- Dolços
- Matemàtiques
Tot seguit, farem petits grups de 3 o 4 i els repartirem una escena
a cada grup. Ells hauran d’escenificar aquesta escena i podran
disfressar-se amb material que oferirà la mestra.
Un exemple d’escena que podríem utilitzar perquè
l’escenifiquessin, seria la següent:
a cada grup. Ells hauran d’escenificar aquesta escena i podran
disfressar-se amb material que oferirà la mestra.
Un exemple d’escena que podríem utilitzar perquè
l’escenifiquessin, seria la següent:
Pippi per fi va acabar la carta, i en Tommy va portar-li un sobre
i un segell perquè l’acabés de preparar. La Pippi amb molta
il·lusió va escriure el seu nom i la seva direcció: “Senyoreta
Pippilotta Calzaslargas, vila Desastre”
i un segell perquè l’acabés de preparar. La Pippi amb molta
il·lusió va escriure el seu nom i la seva direcció: “Senyoreta
Pippilotta Calzaslargas, vila Desastre”
Annika li va preguntar que hi havia posat a la carta, però Pippi
va dir-li que no ho podia saber perquè encara no l’havia rebut.
va dir-li que no ho podia saber perquè encara no l’havia rebut.
En aquell mateix instant, un carter passava pel davant, així que
la nena va sortir corrent darrere seu per demanar-li que li
entregués la carta. El carter estava sorprès, no entenia perquè
havia de entregar-li la carta si era per a ella mateixa, però per no
discutir més amb l’astuta Pippi, va decidir fer el que ella volia,
deixant així la carta a la bústia.
Poca estona va ser-hi a dins ja que la Pipi estava molt
entusiasmada.
la nena va sortir corrent darrere seu per demanar-li que li
entregués la carta. El carter estava sorprès, no entenia perquè
havia de entregar-li la carta si era per a ella mateixa, però per no
discutir més amb l’astuta Pippi, va decidir fer el que ella volia,
deixant així la carta a la bústia.
Poca estona va ser-hi a dins ja que la Pipi estava molt
entusiasmada.
Oh! Què impacient estic, és la primera carta que rebo a la meva
vida!
Van asseure’s els tres al porxo mentre la Pippi llegia la carta que
deia:
vida!
Van asseure’s els tres al porxo mentre la Pippi llegia la carta que
deia:
ESTIMADA PIPPI
ESPERO QUESTIGUIS VONA.
SERIA UNA PENA QUET TROBESSIS DOLENT.
EL TEMPS ÉS DOLENT TAN BÉ.
AÍ EL TOMMY VA MATAUNA RRATA.
SÍ. AIXÒ VA FE.
SALUTACIONS MOLT AFECTUOSES DE LA PIPPI.
Una activitat molt engrescadora. Una cosa...a comentar sobre el paràgraf que us poso tot seguit:Què hi trobeu???
ResponderEliminarHi ha una paraula-lexema que ressona al cap després d'acabar de llegir, no us sembla que la podríem canviar per altres opcions? fragment, ...
"Tot seguit, farem petits grups de 3 o 4 i els repartirem una escena
a cada grup. Ells hauran d’escenificar aquesta escena i podran
disfressar-se amb material que oferirà la mestra.
Un exemple d’escena que podríem utilitzar perquè
l’escenifiquessin, seria la següent: